Clubhuis Commissie


Bestaat uit:
Abel Bousema, Annet Hoekstra; Bert Muller; Bonnie Ermers; Christina Vos; Harrie Kornelius; Hilly Modderman; Jan Kempen; Marjan Huisjes; Niko Fokkelman; Nineke Muller en Ria Bousema


Contactpersoon bestuur:
Lucas Leliveld


Toelichting:

Algemeen:

Jaarlijks vinden er bij Groningen Atletiek gemiddeld 7 baanwedstrijden, gemiddeld 10 wegwedstrijden/trainingslopen en enkele andere activiteiten plaats. Bij al deze activiteiten is het clubhuis bemand door de vrijwilligers van de clubhuiscommissie. Er wordt dan door ons gezorgd dat er naast koffie en thee, ook frisdrank, soep, broodjes, koeken, ijsjes etc. gekocht kunnen worden. Ook verzorgen wij het drinken en eten voor de vrijwilligers, juryleden en officials tijdens wedstrijden en wanneer deze niet naar het clubhuis kunnen komen gaan wij bij hen langs op de atletiekbaan.

Veel van de activiteiten vinden in het weekend plaats, meestal van een uur of 9 tot 14 uur en soms tot 17.00/18.00 uur of in de avond. Tijdens een wedstrijd of trainingsloop zijn wij veelal een uur voor aanvang aanwezig.

De clubhuiscommissie bestaat momenteel uit totaal 12 personen. Meestal zijn er 4-5 personen nodig om een goede bezetting te hebben bij een activiteit.

De werkzaamheden zijn afwisselend en bestaan uit het bemannen van de bar, de verkoop, smeren van broodjes en maken lunchpakketten voor de vrijwilligers, netjes houden clubhuis en toiletten tijdens een wedstrijd. Het is een afwisseling van hollen en dan weer even ‘stilstaan’.

Tijdens wedstrijden is het, in afstemming met de andere aanwezige clubhuisleden, altijd goed mogelijk tussendoor even te gaan kijken naar een familielid dat op dat moment aan een bepaald onderdeel van de wedstrijd meedoet (‘Ik ga even kijken bij de 200 meter, tot zo’).

De clubhuiscommissie is een gezellige club mensen.

We vergaderen 2 maal per jaar, verder houden we elkaar op de hoogte middels een groepsapp, waarin we afstemmen wie wanneer aanwezig kan zijn.


Vacature:

We zouden onze clubhuiscommissie graag uitbreiden met 2 mensen.

Tevens zijn wij op zoek naar vrijwilligers die af en toe even willen bijspringen bij de grotere, drukkere wedstrijden.

Daarnaast zijn wij op zoek naar een coördinator clubhuis, zie daarvoor de vacaturetekst hieronder:


Vacature coördinator clubhuis:

Taakomschrijving (opgesteld door de huidige clubhuiscoördinator Bert Muller):

Hierbij een beknopt overzicht van mijn werkzaamheden. Voor een toelichting met een opvolger ben ik altijd bereid.

De clubhuiscommissie bestaat uit 10 personen + 2 schoonmakers. Mijn werkzaamheden hierbij zijn:

• In overleg met organisatoren van wedstrijden en evenementen op de baan zorgen voor de catering en de barbemensing. De bemensing gaat via onze groepsapp in overleg. De organisatoren zijn de ECB, ECW, VITALIS en soms GVAV en Golazo. De catering bestaat uit koffie/thee en broodjes voor de jury/ vrijwilligers en verkoop aan de bar.

• In het kader van voorraadbeheer ga ik regelmatig naar het clubhuis ter inventarisatie en naar de groothandel (soms 1x soms 2x). Het betreft voorraadartikelen, schoonmaakartikelen en afvoer statiegeldflessen. Dat gaat allemaal op rekening. Voor de autoritten krijg ik een km vergoeding. (Opmerking vanuit het bestuur: mogelijk gaat Vitalis het voorraadbeheer doen. We gaan daarover in gesprek.)

• Voor de schoonmaak heb ik af en toe overleg met de schoonmakers. Het krachthonk wordt door de gebruikers zelf schoongehouden. Ik koop daarvoor wel schoonmaakartikelen.

o 1x per week maak ik het koffieapparaat schoon (5 min.).

o 1x per maand hang ik de nieuwe QR-code op voor koffie als er niemand achter de bar staat.

o Regelmatig actualiseer ik de agenda voor gebruikers van de vergaderruimtes en het clubhuis.

o Af en toe controleer ik de prikborden op correct gebruik.

o 1x per jaar doe ik verslag aan het bestuur t.b.v. de jaarvergadering.

o 1x per jaar moet een jaarplan met begroting worden opgesteld.

Organisatorische zaken regel ik met de secretaris.

Ik heb sleutels voor het clubhuis, het voorraadhok, het krachthonk, de trainingsschuur, de Unit en de Vitaliscontainer.

Mijn tijdsbesteding hiervoor is ongeveer 5 uur per week. Soms met een piek bij evenementen, soms een weekje niets.


Februari 2024
 

Leden

Lid Bert Muller
Schoonmaker Christina Vos
Schoonmaker Harrie Kornelius
Lid Jan Kempen
Lid Niko Fokkelman
Lid Ria Bousema-Huisman
Contactpersoon bestuur Lucas Leliveld
Document
Toegevoegd door
Publicatie
Datum
Er zijn geen documenten aanwezig in deze map.
Terug naar boven